227

Tror inte att det är så bra att sitta med Visa kortet i handen framför datorn när man är sjuk. hmmmmmmmm

226

Jag är fortfarande sjuk. Denna vecka har både magsjuka och nu influensan cirkulerat runt. Känns inte skoj alls. Och börjar känna mig riktigt stressad över morgondagen. Jag menar nyår är ju endast aktuellt en gång om året. Och här ligger jag med värk i hela kroppen. Riktigt kul. Allt jag vill är att krypa ner under täcket och äta glass. Men de har vi självklart ingen hemma...

225

Jag kan inte vara den enda människan som inte ser poängen med att vara sjuk och inte kunna ligga i sängen och äta skräpmat? Även fast jag börjar bli bättre så har jag varit svag hela dagen. Har ätit några mackor och drukigt tee. SÅÅÅ tråkigt. Jag håller också på att tappa rösten titt som tätt. Om det har med gårdagen att göra eller om det är något nytt som kryper sig på vet jag inte. Drygt är det iaf. Annars så kan jag inte tänka på mycket mer än praktiken som närmar sig. Har sökt till en del ställen nu iaf. Så jag hoppas att det finns plats för mig hos någon av dom. 

224

Hade inte en tanke på vad jag skulle bära på julafton. Så jag åter invigde därför min eventuella nyårs blåsa lite tidigare än väntat. Känner ibland att det är svårt att finna användning för en sådan vacker skapelse som denna. Så passade på nu under jul. Om inte under julen, när annars? 

223

Jag kan egentligen inte säga att jag har 3 favoriter när det kommer till julklappar i år. Allt var så himla bra! Men detta är vad jag har tagit kort på så tänkte passa på att visa upp de så länge. Jag är så sjukt glad för allt jag har fått. Men jag ljuger väl lite om jag inte säger att symaskinen ligger på topp. Jag fick också en ansiksbehandling som jag ska förrsöka boka tid för nu under jullovet. Kommer bli SÅ jädrans bra!!!! Annat jag har fått är presentkort på kicks, underkläder från gina, presentkort på acne, pretty little liars s1, Lp från JeffBuckley, olika bodylotion och bodywash och... Nej, jag kommer inte ihåg vad mer jag har fått. Men är hur glad som helt för allt. De kan ni skriva upp.

222

Min jul var perfekt. Vi träffade alla vi skulle fira med hemma hos oss vid kl 12. VI begav oss sedan mot kyrkogården för att tända ett ljus för morfar. Sedan åkte vi tillbaka hem för att se kalle, öppna julklappar samt njuta av en underbar middag. Jag fick allt som jag önskat mig och lite mer. Tänkte lägga up bilder på 3 favoriter lite senare. Anledningen till att jag inte gjorde det igår är för att jag WAITFORIT var magsjuk. Helt sjukt känns det med tanke på att jag inte varit magsjuk sedan 8-9an. Mår fortarande allt annat än bra. Men kan iaf dricka vatten idag vilket underlättar lite. 

221


Bakom scenen

Jag har nu samlat ihop de bästa bilderna från Några minuter innan modevisningen. Tur nog så existerar det också både bilder och en video på oss under själva visningen. Men jag har tyvärr inte tillgång till de materialet då det filmades och hanterades av en annan elev i skolan. Jag antar att vi kommer kolla in videon tillsammans och bilderna lika så när vi börjar igen i januari. Men tur nog så har jag dessa bilder så länge. Det finns också ytterligare en video som är filmad med en mobil. Denna video ska jag försöka lägga upp när jag får tag i den. Men jag hoppas dessa bilder duger så länge. Jag hade hur roligt som helst, och dessa tjejor är verkligen de bästa tjejorna som finns!! Hade det så roligt med er och vet att det kommer fortsätta under våren.. PUSSSS

Förberedelserna

 
Okej mina nära och kära. Här bjuder jag nu på ett urval av första delen av våran fantastiska modevisning. Dessa bilder knäppte jag under morgonen då vi alla samlades i skolan för att fixa klart de sista, samt umgås så klart. Det var super mysigt. Alla sprang runt och gjorde sig i ordning förrutom jag som var klar. Jag sprang ist runt och tog fina foton på alla under tiden. Det ända som är super duper tråkigt är att alla bilder som tas i skolan blir riktigt gula. Detta antar jag är pga ljuset. Precis samma grej händer också när jag tar foton i mitt rum. Super tråkigt. Skulle nu behöva sätta mig framför Photoshop och ändra den hemska ljussättningen. Det är sjukt vad den stör mig. Menmen. Jag har inte tillgång till Photoshop för nuet så detta får vänta. Här är iaf första delen av visningen " om man säger så " så länge!! <3
 
 
 

218

Modevisningen idag gick hur bra som helst. Dirrekt när den var över ville man gå ut och göra om allt. Men nu ska jag vila. Sedan i början av nästa år ska vi köra en till visning. Och sedan lite senare i maj kommer en avslutning på terminerna som gått. Så spännande!!! Tog massviss av fina bilder med systemkameran också. Dessa bilder ska jag lägga in på en gång när jag har tid!  <3

217


Och så var det jul igen. Är nog lite i chock. Jag har haft det så galet bra under denna första terminen som design student. Jag har haft världens bästa rumskompis och jag har fått otroligt vackra, underbara, fina, nya vänner under denna tid. Allt har rullat på så sjukt bra och jag älskar verkligen alla underbara själar i min klass. Det känns så bra att få komma tillbaka och fortätta skapa, skratta och bara vara med alla underbara människor som jag har haft turen att lära känna. Men nu ska jag ta det lungt. Nu ska jag umgås med familjen och bara vara. Ett tag iallafall..

216

Nu börjar jag känna mig väldigt redo för morgondagens modevisning. VI har testat in hur vi ska gå, musiken och alla andra små grejor som måste fixas innan en visning. Jag kommer gå sist och det känns lite pirrigt. Men jag tror visningen kommer att bli superbra!!! Synd att ingen förrutom dom i skolan får se den.

215


Har mått riktigt dålig idag. Håller förmodligen på att bli sjuk. Men hoppas verkligen inte det! Idag har vi övat inför modevisningen som vi ska ha på fredag. Jag har också vikt ihop små lådor av tapetpapper. Blir riktigt söta present lådor att ge bort i julklapp. Nu sitter jag och väntar på att cissi ska komma hem från ica. Ikväll ska vi nämligen äta tacos<3

214

Tog en tur in till stan idag direkt efter att skolan var över. Köpte då med mig lite blekning och denna underbara mugg från waynes. Senare nu när jag har kommit hem så har jag både hunnit färga mitt hår samt färgat Saras. Allt känns bra och tror jag ska hålla det så här nu till efter jul. Nått annat som pågår nu här innan jul är att vi håller på att förbereda våran första modevisning. Jag är så ruggigt nervös och vill absolut inte behöva gå på scen inför en massa andra människor. Men jag kommer självklart göra det ändå och det kommer säkert gå galant. Jag hoppas bara verkligen att jag inte gör något fel. 

213

Sitter med lite solsken i håret. Det händer inte mycket då jag endast hade tillgång till en färg. Men lite förändring kan göra mycket ibland...

Jeffrey Cambell

ÄNTLIGEN har mina skönheter kommit från USA. Priset slutade väl på runt halva priset i jämförelse med att köpa dom i Sverige. När det kommer till storleken så blev det lite fel men de sitter helt okej ändå! Behöver nog inte förklara varför jag älskar dom... Men nu får de vila tills snön förvinner!!! Men åhhh,,,,, ytterst tveksamt om jag kan vänta så länge!!!!

211


Var inne och sökte efter lite fina grejor i torsdags. Fann då detta sjukt fina halsband. De var 4 olika halsband som var indelade efter elementen. Tre stjärntecken tillhörde ett element. Detta fina halsbandet står för eld och mitt stjärntecken som är lejon. Minns inte de två andra stjärntecknerna!

210

Invigde min nya egendesignade skjorta idag när vi skulle på julbord. Lyckades då självklart att få glögg spilt över mig! Underbart!! Hoppas verkligen att den inte är förstörd. Maten var iaf super god, och vi hade det riktigt mysigt. När vi kom hem så gick jag ut på en kort promenad i snöovädret. Jag är dörför mer än redo att krypa ner under täcket och få tillbaka värmen. Jag har också hunnit med att hämta ut mina nya skönheter på posten imorse. Bild på dessa kommer senare! 

209

I måndags efter att ha sett hur sjukt snygg denna gråa tröja är i verkligheten, så var jag tvungen attt ta en tur förbi gina och kolla om den var skön på också! Det var då ingen tvekan om att den skulle bli min. Har sedan dess och gått och grubblat på hur mycket jag ville ha den blåa också. Så igår när jag var inne i stan med brudarna så slog jag till. Lite larvigt kan det kännas men om ni bode i urskogen och frös sönder hela tiden så skulle no förstå mig. Ibland kan man tro att det är minus grader i klassrummet. Så Snygg och praktiskt i ett, kan vara värt ibland. 

208

Vår uppgift under sista veckan är en blandad uppgift mellan bild och design. Uppgiften gick ut på att klippa ut mönster till ett trikå plagg som sedan ska screentryckas. Pysslade ihop detta mönster och tryckte det på ett vitt tyg som tillslut kommer bli ett midjekort linne. Kan inte riktigt förklara varför det inte riktigt blir bra när bilden är inblandad i uppgifterna. Eller jo det gjorde jag väl rätt bra i föregående inlägg. Känslan av ångest som fyller gör att det mesta blir tungt. VIlket är så synd när det skulle kunna vara så bra!!!!! Men nu är jag iaf klar med trycket och kommer därför sy ihop plagget under kommande vecka. Och eftersom det kommer gå på några minuter så kan jag fortsätta med ett sid projekt ist. Kommre bli riktigt roligt<3

207


Äntligen hemma! Vi hade en riktigt rolig uppgift idag då vi först skulle rita av en sko. När vi sedan var klara med det så skulle vi rita av den igen, men denna gång under endast 3 minuter och med kritor. Tycker verkligen om denna uppgift. Bilden slutade dock som vanligt väldigt konstigt och smått i katastrof. Jag har inte riktigt ord för att beskriva min bildlärare, men ingen i klassen kommer tyvärr överens med henne. Hon säger den ena ostrategiska saken efter den andra. Vilket är ytters sorgligt. Jag gillar verkligen inte att döma människor eller prata illa om någon bakom personens rygg, men i detta fall blir det ovesentligt. Det finns inte längre plats för att försvara en människa som beter sig som hon gör. Endast negativitet och ovilja. Har ångest inför hennes lektioner och känner mig illa till mods. Ush, vill inte tänka mer på detta nu men var tvungen att berätta lite om hur det är under bild timmarna. Har fortfarande ångest. Och nej, det ska inte behöva kännas så här...

206

Vilke fantastisk eftermiddag. Tog en tur till stan med dessa skönheter och handlade in de sista julklapparna och fikade. Man blir så instängd här borta i skogen, så lite miljöbyte gör så otroligt mycket! Men nu är det nästan helg och då får jag komma här ifrån lite längre. Skönt!!!!!

205

PRETTYPINKPRETTYPINKPRETTYPINKPRETTYPINKPRETTYPINKPRETTYPINKPRETTYPINKPRETTYPINKPRETTYPINK

204


Älskar denna impulsiva grej. Tyget var menat att gå till en kjol då det kostade runt 400kr metern. Ville då inte köpa så mycket. Men det fick i slutändan ändå bli en kofta, dock med armar i annat tyg. 

203

Jag kan inte ladda ner. Jag känner en stor klump i magen och stressen kryper sig på. Jag känner själv att jag gör för mycket men samtidigt inte nog. Jag längtar till lovet då jag verkligen behöver komma bort. Samtidigt känns det riktigt jobbigt att inte hinna med allt jag vill få gjort innan lovet börjar. Är mina tankar om vad jag ska hinna med rimliga? Nej. Får det mig att stressa mindre och sakta ner. Nej! Eftersom att jag snabbare än jag tänkt blev klar med denna jacka/kofta som jag påbörjade igår eftermiddag så ville jag egentligen börja med en ny grej nu under kvällen. Men efter att ett annat trikå projekt blev fel så lyckades jag tillslut släppa allt och gå. Det känns jobbigt men jag vet att det är bäst. Imorgon ska jag tur nog inte heller sitta kvar. Jag ska nämligen in till stan och handla julklappar med folket här uppe! Ingen kan förstå hur skönt det ska bli att komma härifrån.........

202

Har velat så länge på om jag borde ändra frisyr. Kanske är daggs nu. Tankar?

201

Här är mitt underbara nya läppstift från makeupstore! Köpte de i söndags då jag var ute och julklappsshoppade lite. Rätt svårt att få någon hyffsad bild på färgen i mitt rum. Det har nämligen en riktigt skum gul nyans över sig. Alltså mitt rum... Inte stiftet. haha. Läppstiftet är vackert rosa! Det syns hyffsat i tidigare inlägg då jag har det på målat!

200



199

Här har ni en bild på min nya fina tröja från gina. Den kostade 200 kr och är bland det skönaste plagget jag burit. Köp den om ni vill känna värme och kärlek!! 

198

Fortsätter att överaska med ytterliggare ett inlägg. Ska bli bättre nu har jag lovat. Min strategi är att inte hålla tillbaka. Skriv whatever och ladda bilder med whatever. Allt rullar nu. Vi har haft materiallära hela morgonen och gissa vad?, det är lång tråååååååååkigt. Så tog lite bilder på mig själv ist. Det är inte lång tråkigt! 

197

 Tänkt börja spåra lite här. Men nu ska jag sova! PUSSSS

196

Idag fick jag en extra helg dag. Vi var lediga pga att lärarna hade något inplanerat som höll dom borta. Kunde då ta ett tidigt tåg upp idag istället för att behöva ta ett sent tåg igår. Väl framme tog jag en tur förbi gina. var nämligen tvungen att köpa med mig den skönaste tröjan någonsin som de flesta redan har. Får lov att visa bild på den imorgon. Annars så gick jag till skolan vid 2 för att göra klart min skjorta. Stannade tills runt halv 8 men nu är den nästan helt klar. Det enda som saknars är knappar. 

PRIMEBOOTS


LOVE


No. One of my favs.


192

Godsaker som dessa kan tyvärr inte nås under vardagslivet. Jag kan inte fatta att det var en tid, inte allt för länge sedan, då jag levde på denna varje dag. Nu får jag nöja mig med denna lyx någon helg här och där. Imorgon blir det dock en tur till stan för en stund tillsammans med dig. Underbart.

191

BLABLBLA! Jag kan inte skriva seriöst. Jag kan inte. Men jag älskar dock att diskutera i verkligheten. Jag älskar att argumentera och jag vill alltid ha rätt. Jag har också "lite överdrivet" starka åsiker om mycket som pågår i världen. Kanske också idiotiska saker som igentligen inte spelar någon roll. Jag är väldigt fast i min åsikt. Jag gillar att överanalysera och jag har svårt att släppa vissa saker, frågetecken och annat som kan komma på tal. Även fast jag kanske endast ibland medverkar som ett tyst vittne. så virrar åsikterna runt i mitt huvud. Men detta tänkande kanske handla om balanser. Vi säger i detta sammanhang att man har två delar av sig själv. En tyst del. Denna delen kanske endast visar sig i nya social samanhang. Eller kanske endast under nervösa tillställningar. Eller så kommer denna delen fram tack vare smart strategiskt tänkande. Men detta spela egentligen ingen roll. Denna del finns där. Vi har också delen som "förhoppingsvis" symboliserar det rätta jaget. Delen som får en att stå upp för vad som är rätt. Man finner en plats i sig själv där man känner sig säker i sin sak. Där osäkerheten inte låter sig visas förrutom under nödvändiga strategiskt smarta tider. Delen där man känner sig rätt nöjd med sin åsikt och vad man säger och vad man tycker. Delen som bör styra mest så att säga.
Jag blev så rädd för ett tag sen. Jag blev riktigt rädd, och kanske till stor del ställd. Men jag tror inte att jag fattade det pga av den första delen. Den osäkra. Den delen som får en att hålla tillbaka sina åsikter. Om det nu må vara pga tänkandet "är det värt det?" Eller om det beror på att man kan bli så oerhört chockad och ställd att man istället för att stå bakom sina egna moraliska åsikter och, ist viker sig med tystnad. Nej jag vet inte. 
Detta kan dock få en att tappa balansen, balansen som hjälper en att veta när man ska vara tyst, men som också hjälper en att inte vika sig när man vet att man har rätt. Men balansen kan rubbas. och vad finns då kvar om inte en tickade bomb som kan gå av när som helst och säga gud vet vad. Om man då under ett socialt sammanhang förblindas av den första delen i sig själv, bör man då luta sig tillbaka med förakt, inte mot sig själv, men mot händelsen som jag här låter bli osagd!!!!. Eller bör man om man får chansen att göra om, de må då vara med vetenskapen om att ens åsikt inte kommer ändra dessa trångasinta människor. Men att man ändå inte behöver känna skammen längs rygg raden sakta krypa sig på. Bör man då agera? Ska man då predika som en Jehovas fast på ett lite mindre kommersiellt sätt. Mänsklig rättighet. Mänsklig samhörighet. Den universiella kraften som jag känner finns därute. Den enda anledningen som får en ett ha hopp för männskligheten. Visst bör den vara anledning nog till att inte låta sig tystas. Om det nu ändå må vara en strategisk tystnad. Är priset värt att betala. Om priset för tystnanden då betalas i form av förakt, hat, ilska, och mycket mycket mer? Varför kan vi inte bara alla se klart? 
 
 

RSS 2.0