252


251

Jag kan inte komma ihåg senast jag bloggade. Jag kan inte heller komma ihåg senast jag tyckte det var kul. Jag håller på att få ett psykbryt för allt jag ska hinna med fram tills 5 juni. Satte mig ner för att göra ett schema igår och varenda dag blev markerad. Kan ni förstå det. Varenda dag fram tills 5 juni. Ja det kanske låter lite konstigt tycker ni nog isf. MEN nu ska jag berätta för er varför. Vi börjar med dessa två veckor som jag har kvar innan mitt "sportlov" börjar. Denna vecka och nästa vecka är de sista dagarna som jag har på mig innan min praktik börjar att komma igång med min kollektion. Jag har nämligen fått praktik på the local firm så jag kommer inte ha ett sportlov, utan ist byter jag ut det mot en månads praktik.... Vår uppgift i skolan som vi nu har påbörjat innehåller en hel del uppgifter, men de främsta är att vi ska göra en kollektion på 10 plagg och 3 accessoarer. Detta har vi deadline på 26 april. Och eftersom att hela mars går bor för mig så blir man ju lite stressad. Och inte nog med det så faller påskolvet in i slutet av mars-början av april. Vilket betyder att jag kommer ha lov? - Nej där här ni fel. Ist måste jag åka till skolan och jobba för att när vi är framme vid april har jag endast 3 veckor på mig att göra klart kollektionen. Så för att sammanfatta så här långt så har jag 10 plagg och 3 accessoarer "och vi får inte glömma alla plaggskisser och illustartioner och moodbords osv som också ska göras tills dess" på mig att göra på ca 4,5-5 veckor!!! Då tänker ni säkert men där tar det slut,,, vad skönt... Men nej det gör det inte. Jag ska också under hela maj hinna sy min systers bal och studentklänning. Samtidigt som jag också ska hinna göra arbetsprover till Beckmans som har deadline 24-27 maj. Och efter det så tar syster studentetn 5 juni.  WOOOOOOOOOOOO!!!! Jag kan säga er att det enda jag har att se fram emot under dessa hektiska veckor är syster studentskiva 31 mars och London 27 april!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RSS 2.0